Best

Sunday, June 12, 2011

KENA RAGUT DAAAAA!!!

Assalamualaikum!!!

Alhamdulillah hari nie berkesempatan lagi aku nak menaip citer yang best2.. hari nie dah mula persekolahan.. mesti budak2 nie malas jer nak bangun kan.. dah best cuti panjang.. termasukla anak buah aku nie.. yang nak pergi tadika dengan mata yang berkaca-kaca (sebab nak nangis x nak pergi sekolah, ngeehhh!!! ngeehhh!!)

pagi ni tiba2 jer aku nak kongsi citer pasal ragut.. dari pengalaman aku sendiri yang x mungkin aku akan lupakan..  mungkin boleh jadi panduan dan ingatan pada korang semua.. Dulu mase bujang2 aku nie mmg kaki berjalan.. suka sangat berjalan dengan kengkawan. tapi aku bukan nya buat benda2 x elok.. hanya sembang dengan kawan2 time weekend.. nak isi masa lapang..

sebelum aku citer lebih panjang, aku nak bagi tau la kawasan gombak setia yang aku duduk tu memamg banyak sangat berlaku kes ragut.. terutama waktu pagi orang nak pergi kerja.. sampaikan orang kat sana dah biasa dengar perempuan menjerit kena ragut.. tapi yang aku heran xder pun tindakan apa2 dari pihak tertentu untuk mengatasi masalah nie... bukan apa dalam seminggu tu mesti ada 2-3 kali kes ragut.. aku dah rase mcm sarkas pulak.. ialah macam monyet naik motor pastu bawak motor laju2 pastu tarik handbag...ngeehh!! ngehhh!!

Ha berbalik pada citer aku tadi.. aku dari KL naik putra LRT dan berhenti kat stesen TAMAN MELATI. turun jer dekat situ, aku pun terusla tahan teksi nak balik rumah.. dari komuter ker rumah xderla jauh sangat.. tapi kalau nak jalan kaki agak jauh jugak.. macam biasa aku sensorang jer  balik masa tu.


dalam pukul 9 malam aku sampai dekat stesen TAMAN MELATI tu.. aku pun suruhla abang teksi hantar aku balik rumah... sebenarnya aku memang takut naik teksi sensorang.. tapi sebab aku malas nak susahkan abah ambik, jadi aku terpakse beranikan diri naik sensorang..

Dalam perjalanan, ntah mcm mana kan boleh pulak aku terpandang mat motor yang seiringan dengan teksi yang aku naik tu.... mat motor tu pulak x pakai helmet.. aku tgk mamat tu sorang jer masa tu.. masa aku pandang dia pun, xder pulak dia pandang aku dalam teksi tu.. (IALAH WAT PER NAK PANDANG KAN.. KALAU SITI NURHALIZA BERBALOI JUGAK..NGEEHHHH!! NGEEHHH) pastu dalam sekali pandang motor tu aku rase mcm terakam pulak muka dia camner..hee..hee.. asal ntah.. ALLAH bagi petunjuk pada aku agaknya..

bila dh sampai aku suhla teksi tu berhentikan.. tapi teksi tu berhenti kira seberang rumah aku la.. lepastu aku pulak duduk quarters kerajaan... maknenyer pagar besar ada satu jerla wlupun rumah byk dalam tu kan.. tapi teksi tu pulak bukan berhenti dekat pagar tu.. berhenti sebelum pagar dan agak jauh jugakla..bila aku dh bayar duit teksi dan kuar pada teksi dengan sambernyer.. aku pun nak jalan la menuju ker pagar besar tu.. tiba2 aku nampak macam ada 2 lembaga dalam gelap tu tengah duduk diam cam patung..

bila tengok betul2 ada 2 orang duduk atas motor duk dalam gelap tu.. dengan enjin motor dia tutup lampu motor semua tutup.. duk macam patung... bila aku dh ternampak, aku terusla kecut sebab aku syak nie mesti peragut punya.. memang x syak lagi.. masa tu pulak teksi tu belum lagi pegi.. bila aku dh nampak peragut tu aku pun barula nak panggil abang teksi tu suh benti dulu.. tapi x sempat teksi tu terus bla.. aku malas la nak jerit panggil teksi tu sebab kalau aku jerit mesti peragut tu tahu yang aku dh nampak dorang..

dorang ingat dorang jer boleh berlakon jadi patung. dorang x tau yang aku dh baper kali dapat award pelakon terbaik.. jadi aku nie pun pura2 la x nampak dorang.. pandai jugak aku nie.. jadi yang mamat 2 orang nie terusla MEMATUNG KAN diri.. konon2 aku x pasanla tu.. aku tahu bila aku melintas jer jalan barula dorang akan ragut..

masa tu pulak aku macam terkaku sekejap.. boleh pulak sempat pikir apa aku nak buat.. yang mat motor nie pun bengong tunggu jer aku dekat situ.. sebab dia bajet yang aku mesti akan lalu ikut pagar tu.. pulak2 masa tu xder keter lalu kat jalan tu.. tu yang buat aku tension.. kalau x maybe aku boleh minta tolong.. walaupun sebenarnya rumah aku depan tu jer.. tapi aku x berani nak menjerit jugak.. sebab mesti ambik masa kalau abah aku nak kuar tolong aku ker apa ker.. so aku fikir aku kena buat sesuatu..

bila aku pandang salah sorang mamat yang sedang MEMATUNGKAN DIRI tu.. aku perasan yang salah sorang tu adalah mamat yang lalu kat sebelah teksi aku tadi.. yang aku heran mase dia lalu tepi teksi aku tu sorang jer.. tup2 depan rumah aku dh ada 2 orang.. sah2 dorang dah lama usha aku.. jadi kawan dia mmg dh standby depan rumah aku tu..

mase tu aku memang dh gabra gila.. sebab xder orang dekat luar.. habisla aku kali nie.. kalau mat motor tu rase pandai tunggu aku dekat pagar besar tu dalam gelap.. tapi aku lagi pandai.. ngeehh ngeehh!! sebab apa tau sebenarnya ada satu lagi pagar kecik buatan abah aku (PAGAR YANG TELAH DIGUNTIG!!  ngeehhhh!!! ngeehhh!!) betul2 depan rumah aku.. so aku mmg pasti yang mamat nie x tau.. tapi wlupun pagar tu abah aku gunting klu nak masuk pun agak payah jugak.. sebab pagar tu aku kena koyakkan untuk masuk.. maklumlah pintu rahsia mestila macam susah skit kan.. huuu..huu..

aku pun apa lagi dengan lafaz BISMILLAH dan sempat lagi kira 1 2 3

dan aku terus membuka langkah maraton aku..  longkang dan sampah yang menimbun tinggi pun aku boleh redah.. dan aku terpakse menunjukkan skill lompat pagar untuk meredah sampah tu..hee..hee.. lepas pulak tu.. huaaa..huaaa...

Attttaaaaaaaaaaa!!!

dan akhirnya sempat aku naik ke rumah.. (yerr saya menang!!!!hee..hee.. )

 yeeehhhhhhhhaaaaaaa!!

sampai pintu rumah tu aku menjerit2 minta tolong suh abah buka cepat pintu tu..

tiba2 kan aku dengar mamat tu menjerit dekat kawan dia "OIII MANA BUDAK TU HA".. YA ALLAH  baru aku tahu sebenarnya dorang sedang berlari maraton together gether dengan aku.. padahal aku dah naik rumah nie tapi dorang x perasan.. dorang duk carik dekat semak samun sebelah rumah aku tu.. abah aku pun cepat2 buka pintu nak tahu apa yang berlaku..

aku pun terus bagi tahu abah yang peragut kejar aku td.. tp abah aku xderla kejar peragut tu.. kita orang kat luar menyaksikan mamat 2 orang tu mencari aku.. sesi mencari HARTA KARUN..  huuu..hhu... bila dorang cari x jumpa.. dorang x puas hati tu... aku duk luar tu aku tengok dorang round dekat kawasan rumah aku tu beberapa kali sebab nak cari aku dekat mana.. yang peliknya dorang x perasan pun aku sedang tgk dorang.. padahal memang dorang betul2 depan aku jer.. cuma yang memisahkan adala pagar rumah.. maybe dorang x aspek yang orang didepannya tu adalah aku.. ialah sbb dorang x tau pintu rahsia aku tu wujud.. dorang ingat aku duk menyorok dalam semak tu..

sejak tu kan aku x berani sangat nak balik lewat.. kalau balik lewat pun aku akan suruh abah ambik dekat stesen putra.. so mana2 kita pegi pun mesti alert.. kena pandang kiri kanan.. macam skang nie klu aku jalan sensorang aku sentiasa memastikan sekeliling aku.. korang semua pun kena hati2 yer..

No comments:

Post a Comment

APA CITER MENARIK