Best

Wednesday, June 8, 2011

SERAM YANG X BERAPA NAK SERAM

Assalamualaikum..

skang nie kan macam terpikir pulak nak kongsi citer dengan korang pasal kisah seram yang x berapa nak seram yang aku alami sendiri.. kisah yang x dapat aku nak lupakan.. memang tragisla.. memang x berapa dasyatla..

Masa tu umur aku 18 tahun.. mak abah anta aku balik kolej.. maklumlah balik dari bercuti.. tak silap aku sampai kolej dalam pukul 11 malam.. asrama aku nie pulak 13 tingkat dan asrama yg aku duduk tu pulak nun yang paling tinggi sekali tingkat 13.. Aku explain skit camner agaknya kolej aku nie yer.. senang korang nak paham..

- tingkat GF - tingkat 4 (KULIAH)
- tingkat 5 - tingkat 9 (PARKING)
- tingkat 10 - (ASRAMA LELAKI)
- tingkat 11- (ASRAMA PEREMPUAN - TAPI XDER PENGHUNI)
- tingkat 12 - 13 (ASRAMA PEREMPUAN)

aku selalu la dengar dorang citer kawasan kat sana tu kerasla.. ada yang kena kacaula.. macam-macamla.. tapi aku malas nak ambik port.. bukanla aku x percaya benda2 ni cuma kalau aku percaya sangat nanti aku yang takut..ngeehhh!! nggeehh!! lebih baik jangan ambik tau.. senang citer..

tapi  dorang cakap yang paling seram tingkat 7 (PARKING KETER).. konon2nya ada orang mati bunuh diri x silap akula.. lepastu kalau malam tingkat tu memang gelap xder pasang lampu lansung.. sebab dulu kolej tu adalah pasaraya.. bila pasaraya tu dah pindah, jadi kolej aku nie pun ambik alih.. sebab tu yang tinggi kemain..

berbalik pada citer aku tadi, bila aku dh sampai kolej, masa aku nak naik lif tu tiba-tiba macam terpikir pulak keseraman yang selalu orang duk cite kat tingkat 7.. pastu pintu lif tu terbuka macam tunggu aku masuk.. aku pulak duk menung dekat pintu lif tu teragak2 nak masuk ke xnak sebab tetiba cam takut kan.. bila aku memikirkan mak abah tunggu kat bawah jadi aku gagahkan juga melangkah masuk ... lagipun aku fikir insyaALLAH xder apa.. maybe aku jer yang fikir bukan2

tanpa segan silu aku pun tekan la button 13.. kerana keseraman dah menguasai diri aku, aku x berani nak pandang no yang timbul masa lif naik tu.. dalam lif tu pulak mase tu aku sorang2 jer. tu yang bengang.. macam drama la pulak.. 


tiba2 kan bunyi TEENNGGG menandakan yang aku dah sampai ke tingkat 13.. fuhh aku pun cam legala.. dengan CONFIDENTIALnyer aku nak kuar..tp aku heran jugak APE KE HE pulak macam cepat sangat sampai.. selalu cam lama jer.. dan dengan semangat keberanian yang telah aku kumpul aku pun tengok no yang timbul.. bila aku tengok ANGKA 7 yang terberhenti.. dan2 tu aku rase macam nak masuk ICU.. aku rase mimpi ker atau aku terkena dalam rancangan TV WA KENA BEB ker.. biar betul.. mase tu pulak aku berdiri betul2 dekat button lif tu (DUK DEPAN BEB).. aku pun tarik nafas dalam.. apakah bakal yang akan menimpa aku..

Tanpa rase belas kasihan dan dengan selamba badaknya pintu lif tu terbuka.. yang aku bengang tu lif yang aku naik tu pulak pintunya bukan buka dari tengah  macam nie



tapi pintu yang buka dari tepi macam gambar kat bawah nie..



korang mesti faham kan bila nak tunggu pintu buka mengambil masa yang agak lama (walaupun x sampai  5 saat).. dah la tu pintu lif tu pun menggigil-gigil time buka.. tu yang buat aku lagi bengang.. samada lif tu mengejek aku yang sedang turut menggigil.. bunyi pintu lif tu buka pun dh seram.. aku pun standby kat depan tu.. dan aku pikir apakah bakal yang aku nampak nanti..

bila habis jer pintu lif tu buka, aku tengok gelap gila x nampak apa2 pun.. mula2 aku ingat ada orang tekan.. tapi bila memikirkan xder sapa yang ada kat tingkat tu aku pun hanya sempat baca BISMILLAH dan terus tekan BUTTON



pintu tu pun tutup.. aku rase macam lega sikit sebab xder apa2 yang berlaku.. tapi tiba2 pintu lif tu terbuka balik untuk kali ke DUA.. ahhhhhhhhhh TIDAKKKKKKKKKKKKKK.. aku rase kali nie memang betul2 akan masuk ICU.. dan kali nie aku lebih bersedia menghadapi dan aku pasti kali ini aku akan nampak sesuatu yang aku x duga.. mase tu aku hanya boleh baca BISMILLAH.. itu jer aku ingat dan boleh baca masa tu.. kuaanggg. kuangg CUAK tu..

bila kali kedua buka.. aku still x nampak apa.. rase lega sangat.. dan aku tekan balik butang close dan kali nie aku nekad xkan lepaskan button close tu selagi lif x jalan.. dan mase tu aku fikir kalau aku tekan button close tu tapi pintu lif tu still terbuka.. maknenyer aku terpakse redha dan pasrah apa yang akan aku lalui.. sebab klu aku nak keluar dari lif tu x boleh.. sebab pintu dekat bahgian lif tu dorang kunci.. so klu aku keluar dari lif tu aku akan terperangkap di tingkat 7.. jadi nak xnak aku terpakse duduk jugak dalam lif tu..

bila aku dh tekan buton close tu.. aku harap pintu tu x buka.. kali nie nasib aku baik pintu tu x terbuka tapi kan lif tu xnak jalan.. AHHHHHHHHHHHHHHH NAK NANGIS TU..... naperla time aku sensorang pulak jadi mcm nie.. kalau ikutkan aku nie memanglah seorang yang pengecut.. tapi memandangkan aku dah sensorang tu aku terpaksela memberanikan diri.. aku x putus asa untuk tekan jer button close tu.. dalam 2 minit lebih kurang aku tekan button close tu barula lif tu jalan.. 

dan masa lif tu jalan aku dengar satu suara yang agak menyeramkan mentertewakan aku.. suara tu sayup2 jer.. tapi aku x sure la sore tu betul2 aku dengar atau aku jer yang wat2 dengar..hee..hee.. walaupun lif tu dah berjalan naik atas.. tapi aku masih dalam ketakutan selagi x sampai ke destinasi yang aku tuju tingkat 13.. bila sampai jer tingkat 13 pintu lif terbuka dan aku nampak ada dua lembaga depan lif tu.. aku pun menjerit sekuat hati.. AAHHHHHHHHHHHHHHHHH.. rupanya2 kawan aku daaa...ngeehhh!! ngeehh!!

kawan aku terus berikan soalan2 cepuemas sebab tengok muka aku yang pucat lesi.. tapi aku x citer dengan dorang.. aku suh dorang teman aku hantar barang dulu dalam bilik dan temankan aku trun bawah untuk jumpa mak abah yang tgu kat bawah.. lepas salam mak abah dan naik atas barula aku citer dengan kawan2 aku.. mase tu semua pun ketakutan..

sejak dari hari tu aku memang FOBIA naik lif sensorang samaada siang atau malam.. 

HA SERAM X CITER AKU.. KALAU KORANG PULAK CAMNER? cerr citerr... cer citer..

No comments:

Post a Comment

APA CITER MENARIK