Best

Wednesday, June 8, 2011

PERLU IKUT GERAK HATI

Assalamualaikum..

malam nie aku nak citer pasal  GERAK HATI.. mesti korang baca macam x berminat jer.. tapi sekurang2nya sedikit sebanyak boleh jadikan panduan untuk korang semua..

Masa tu aku baru jerla kerja dekat satu company nie..maklumlah company baru.. jadinya aku jela satu2nya staff dekat company tu.. dari kerja kerani, tea lady merangkap cleaner kiranya aku nie dijadikan package la buat segala hal kerja..

tempat kerja aku tu pulak dahla sunyi.. level aku tu hanya company aku tu la satu2nya.. ha dengar pun cam seram.. tapi memang seram pun.. ialah bukan apa takutla ada orang mark kita ker kan.. dah la tu tiap2 pagi aku yang kena buka opis tu.. opis aku pulak tingkat 1.. so memang sunyi.. pulak2 nak buka shuttle dulu.. adoii bikin seram lagi aku..

nak dipendekkan citer, tiba adala 2 orang lelaki yang ceruk mana datangnya.. tapi yang pasti bangsa asing.. aku ingat klu x bangla maybe myanmar atau seangkantan dengannya.. pintu opis aku nie canggehla pintu auto.. (padahla opis lain pun semua ada..ngeehh ngehhh) jadi hanya aku sahaja yang boleh buka melainkan ada pas masuk.. dua orang nie datang, dah la x cakap bahasa melayu.. speaking london pun x jugak.. lepastu dia saje cakap pelan2 supaya aku buka pintu tu.. 

tp gerak hati aku berkata jangan buka macam ada x kena.. so aku pun macam risau dalam kemusykilan jugak.. boleh pulak dia buat drama dekat luar tu.. cara dia ckp bos aku ada order sample stokin.. so memandangkan company aku ni company advertising jadi aku fikir maybe betul la kut.. tapi aku heran xder pulak bos aku bagi tau apa2..

masa aku nak buka pintu tu sangatla berat hati.. tapi memandangkan kalau betul x pasal2 aku kena marah dengan bos.. bila aku dh buka, dua orang tu terus nak tawaf aku punyer opis dan buat2 kalut.. aku pun pelikla.. lepastu salah seorang telah bawa aku ke bahagian belakang dan sesedap oren cakap menggunakan bahasa yang aku x paham.. ntah apa2 yang dia tunjuk.. aku nie pun time tu memang ble gila..

lebih kurang dalam masa 3 minit,  kawan lagi sorang tu datang dan dorang terus keluar.. aku pun dh kompius... lepastu aku masuk bilik bos aku tup2 latop bos aku telah dirembat oleh lanun 2 orang tu.. apa lagi aku terus mengigil.. pasal latop bos aku hilang tu satu hal, tapi yang aku paling takut bila mengenangkan aku sorang2 dekat level tu.. nasib baikla dia x apa2kan aku.. AHHHHHHHHHHH TAKUTNYAAA...

nasib baik jugak dia x rembat handphone dan duit aku.. padahal ada atas meja.. aku pun apa lg terus call bos dan bos aku terus pasang CCTV dekat opis.. ha bila dh jadi mcm nie barula nak ambil tindakan.. tapi yang penting aku selamat.. ALHAMDULILLAH..

So korang yang ada TERGERAK HATI tu better follow jer apa yang korang rase.. sebab macam aku dah banyak kali terjadi.. GERAK HATI selalu menyelamatkan aku.. AMIN!!!!

No comments:

Post a Comment

APA CITER MENARIK